5 روش سئو موثر در سال 2014

اگر شما کارآفرینی هستید که بر حضور آنلاین قوی اتکا دارد، تا با مشتریان خود در تماس باشد، شما باید به این مطالب توجه کنید. غیر قابل اتکا اینکه فضای سئو مدام در حال تغییر است.

مثلا گوگل سخت گیری هایش را افزایش داده است. کیفیت پایین و طراحی بد، از جمله عواملی هستند که باعث می شوند تا گوگل وب سایت ها را جریمه کند.

بنابراین، آنچه که تا کنون برای تجارت شما مفید بوده است، از این پس کارایی نخواهد داشت؛ و در حقیقت ممکن است باعث صدمه زدن به کسب و کار شما شود.

امروزه استراتژی های موفق سئو باید عوامل متعدد را باهم ترکیب کند؛ ساخت برند، بهینه سازی، ساخت محتوی و یکپارچگی با رسانه های اجتماعی ...

وقت آن رسیده که برای نائل شدن به این حقایق، استراتژی خود را ترتیب دهیم:

1- سه ستون موثر در سئو

الف: لینک از سایت های با کیفیت
اگر وب سایت های با کیفیت و با بازدیدکننده بالا که نزد موتورهای جستجو نیز برای خود اعتباری دارند به سایت شما لینک بدهند یا درباره نوشته ها و محتوای شما مطلب بنویسند شما نیز از این اعتبار بالا برخوردار خواهید شد.

ب: محتوی متمرکز بر نیاز های مخاطبین
محتوایی که تولید و ارائه می کنید باید بر نیازهای مهم بازدیدکننده های شما استوار باشد و چیز باارزش و مفیدی را به آن ها بدهد.

ج: همراهی با رسانه های اجتماعی با ارسال سیگنال ها به موتور های جستجو
رسانه های اجتماعی می توانند میزان محبوبیت شما را تعیین کنند و موتورهای جستجو نیز از این منبع مخاطب محور برای تشخیص این محبوبیت بهره می برند، پس فرصت را از دست ندهید و برای خود یک شبکه اجتماعی قدرتمند بنا کنید.

2- افزایش محتوی بازاریابی که به سمت بلوغ دیجیتال حرکت می کند
برندها ناگزیرند تا درباره خودشان و داستان به اینجا رسیدنشان به شنونده ها بگویند و محتوایی را پدید آورند که از سوی مخاطبان دیده شود، امروزه از بازاریابی محتوایی سخن به میان می آید، بازاریابی محتوایی برند شما را معرفی می کند.

3- اجبار در بهینه سازی موبایل
بهینه بودن وب سایت برای ابزارهای قابل حمل و گجت های دیجیتال دیگر غیرقابل اجتناب شده است، وب سایت شما باید به همان خوبی که در یک مرورگر وب روی پی سی یا لپ تاپ دیده می شود در یک گجت 4 یا 5 اینچی هم به خوبی دیده شود.

نیمی از امریکایی ها از تلفن های هوشمندشان و بیش از یک سوم آن ها از تبلت هایشان برای وب گردی بهره می گیرند، پس طراحی واکنش گرا (Responsive Design) را فراموش نکنید. طراحی واکنش گرا وب سایت شما را برای دیده شدن در هر دستگاهی مناسب می کند.

4- ساخت برند که از ساخت لینک مهم تر است
یک برند قدرتمند نقش بسیار موثری را در قواعد سئو بازی می کند، مانند برنامه Google Authorship که محتوای تولید شده را با پروفایل نویسنده و پدیدآورنده آن ارتباط می دهد و بدین ترتیب محتوای تولید شده در موتورهای جستجو خیلی خوب دیده می شود.

5- رسانه های اجتماعی، بویژه گوگل پلاس نقش مکملی را برای سئو ایفا می کند
گوگل به سیگنال ها و بازخوردهای یک محتوا از سوی کسانی که در شبکه های اجتماعی به ویژه گوگل پلاس فعالیت می کنند بسیار اهمیت می دهد بنابراین اگر یک برنامه بازاریابی قدرتمند در شبکه های اجتماعی مردم پسند ندارید و به همین ترتیب یک استراتژی خوب برای به اشتراک گذاری لینک های خود از سوی بازدیدکنندگان ندارید وقت آن رسیده که به خود آمده و برای آن اندیشه کنید.

بیمه البرز شرکت رنگسازی ایران شرکت اطلس خودرو شرکت فولاد یزد دانشکده علوم پزشکی